Persoonlijke fotografie afgestemd op jouw bedrijf

Los van dat proces, moeten foto’s in technisch opzicht voldoen aan een reeks van hoge eisen (foto: Richard Helwig).

Bedrijfsfotografie staat of valt niet met het alleen maar drukken op een knop. Er komt veel meer voor kijken. Wat de ene opdrachtgever in een beeld mooi vindt, kan de andere misschien maar weinig bekoren. Foto’s zijn belangrijk voor jouw communicatie, marketing en uiteindelijke strategie. Richard Helwig helpt daarbij en zorgt voor het beste resultaat. Hoe gaat dat in zijn werk? 

Maar wat is goede bedrijfsfotografie? Het antwoord op die vraag is niet in een paar woorden samen te vatten. Het moet een persoonlijk verhaal vertellen, met of zonder woorden. Natuurlijk hangt dat mede af van het doel waarvoor gefotografeerd wordt. Is dat bijvoorbeeld voor educatief gebruik? Dan is een nadere uitleg zelfs gewenst. Voor foto’s van productieprocessen in een bedrijf, geldt hetzelfde. Alle foto’s hebben één ding gemeen: ze moeten een bepaalde sfeer en emotie uitstralen. Geschikt voor de zakelijke markt, van kleine tot grote bedrijven.

Voordat een eerste foto genomen kan worden, moet er een duidelijk plan liggen. Dat kan alleen door deze samen te maken. Ingegeven door een oneindige hoeveelheid creativiteit, wordt vervolgens aan de slag gegaan. Met of zonder ingeschakeld team van meerdere specialisten, helemaal afhankelijk van de opdracht. En die denkt met je mee, benieuwd naar wat je precies voor ogen hebt. Wat je wilt bereiken. Alleen door optimaal samen te werken, ontstaat het beste resultaat. Los van dat proces, moeten foto’s in technisch opzicht voldoen aan een reeks van hoge eisen. Te denken valt hierbij aan compositie, scherpte, belichting en overige aspecten omtrent kwaliteit. En wordt ervoor gezorgd dat foto’s in de nabewerking de aandacht krijgen die ze verdienen. Zonder ‘over the top’ te gaan. Een foto moet er immers nog wel natuurlijk uit blijven zien. Alleen dan vindt aflevering naar de opdrachtgever plaats. Genoeg redenen dus om eens meer informatie op te vragen over de mogelijkheden.